יו אנד מור יועצים בע״מ

פריסה ארוכה יותר / דחיית משכנתא – האם כדאי?

בתקופה האחרונה שיעורי הריבית במשק גדלו בצורה משמעותית. כתוצאה מכך לווים רבים החלו לשלם החזרים גבוהים משמעותית על ההלוואות שלקחו בעבר, באופן שהכביד על כלכלת המשפחה שלהם.

נשאלת השאלה, האם במצב כזה כדאי לפרוס הלוואת משכנתא או לדחות את ההחזרים? צריך לזכור שדחיית תשלומי הלוואה או פריסתה לזמן ארוך יותר, משמעותה שימוש בכספי ההלוואה לזמן ארוך יותר ולכן הוצאות הריבית שתשלמו בסופו של דבר תהיינה גבוהות יותר.

לעיתים אין ברירה, מאחר והלווה לא יכול לעמוד בהחזרי ההלוואה כפי שהם ולכן אין ברירה, אלא לדחות או לפרוס לתקופה ארוכה יותר.

עם זאת, חשוב לדעתי להשתמש בכלים אלו רק במצב בו אין ברירה אחרת וכדאי מאוד לבדוק כמה ריבית עודפת תשלמו ביחס להלוואה המקורית שלקחתם. החזרי הריבית העודפים יכולים להגיע לסכומים מאוד גבוהים ולעיתים שווה לבחון צמצום סעיפי הוצאה אחרים של המשפחה במקום לבצע פריסה לתקופה ארוכה יותר של הלוואות המשכנתא.

בעקבות מלחמת 7/10 היו בנקים שהודיעו שהם מוכנים לדחות את תשלומי ההלוואה למספר חודשים וזאת מבלי לגבות ריבית נוספת. אני ממליץ לבדוק את "האותיות הקטנות בהצעת הבנק לדחייה לוודא שאכן אין עלות נוספת.

דילוג לתוכן