יו אנד מור יועצים בע״מ

תכנית עסקית - לעלות את העסק שלך על מסלול ההצלחה

אם אתה נדרש להכין תוכנית עיסקית, כדאי לעשות אותה באופן מקצועי. רצוי מאד להימנע מטעות רווחת, לפיה ניתן לערוך תוכנית עיסקית ללא סיוע מקצועי בעזרת תבנית מוכנה מראש בכדי להימנע מעלויות "מיותרות". זאת מכיוון שהניסיון לחסכון במקרה זה עלול לגרום לנזקים כבדים. האופן בו ערוכה התוכנית העסקית, מעיד רבות על מידת הרצינות והמקצועיות שלך כיזם או כבעל עסק, בעיני הגורמים המקבלים אותה לידיהם. לעיתים גם רעיון מעולה או עסק מצליח, עלול ליצור רושם מוטעה, בשל הגשת תוכנית עיסקית באופן חובבני. 

מעבר לכך, תוכנית עסקית מקצועית מסייעת ליזם או לבעל העסק להימנע מטעויות עסקיות.

אם אתה זקוק לתוכנית עיסקית מקצועית  - הגעת למקום הנכון!
אנחנו, צוות יו אנד מור יועצים, נשמח לעזור לך בהכנת תוכנית עיסקית מקצועית שתאפשר לך להשיג את מטרותיך העסקיות, לגיוס אשראי, משקיע או פיתוח עסקי.

מתי כדאי להכין תוכנית עסקית?

בדרך כלל, יש צורך בהכנת תוכנית עיסקית במקרים בהם נדרש;

  • לגייס אשראי מהבנק או מגורם חוץ בנקאי
  • לגייס משקיע או שותף
  • לערוך תכנון ובדיקת היתכנות עיסקית 

ראה פירוט קצר בכל לשונית בהמשך

במידה ואתה מעוניין בגיוס אשראי מבנק, או גוף פיננסי אחר, סביר להניח שתתבקש להגיש תוכנית עסקית לטובת בחינת בקשת האשראי. למעשה גם אם לא תתבקש להגיש תוכנית, עצם הגשתה כחלק מהבקשה, מעיד על רצינות ומקצועיות ומגדיל משמעותית את הסיכוי לאישורה! התוכנית העיסקית מאפשרת לבנק (וגם לך) לבחון את יכולת החזר האשראי, וגם אם ואיזה ביטחונות נדרשים. כל תוכנית עיסקית תכלול תחזית הכנסות ורווח, תחזית תזרים מזומנים וכו'. אם מדובר בעסק קיים, התוכנית תכלול גם נתונים כספיים מהעבר. 

 

קרא עוד על גיוס אשראי בבלוג שלנו באתר

צור קשר »

 

אם אתה מעוניין בגיוס משקיע או שותף, המשקיע יהיה מעוניין לבחון האם ההשקעה במיזם שאתה מציע כדאית ומה הוא יקבל בתמורה להשקעה. תוכנית עסקית הערוכה באופן מקצועי משפרת את היחס של המשקיע למיזם וליזם ומגדילה משמעותית את הסיכוי לקבלת ההשקעה הנדרשת או לכניסת השותף. תוכנית עסקית מקצועית תציג גם את הסיכונים במיזם והאתגרים שהוא טומן בחובו ולא תכלול מצג שווא אופטימי מדי, העשוי לפגוע במהימנות הנתונים. חשוב מכל – במהלך הכנת התוכנית העסקית, תיחשף לנתונים המדוייקים של העסק או המיזם כך שתוכל לענות במדויק ובמהירות על כל שאלה שתישאל במצגת בפני המשקיעים.
צור איתנו קשר עוד לפני שאתה ניגש לגיוס משקיע או שותף!
נשמח להראות לך את הדרך הנכונה להשיג משקיע למיזם שלך או שותף לעסק שלך ובמידת הצורך נלווה אותך גם במו"מ, כך שסיכוי ההצלחה שלך יגדלו משמעותית»

קרא עוד על גיוס משקיע או שותף בבלוג שלנו באתר
צור קשר »

מומלץ מאד להכין תוכנית עסקית לפני ביצוע שינוי מהותי בעסק, כגון פתיחת קו ייצור חדש, הרחבת הפעילות, פיתוח מוצר או שירות חדש וכו׳. מדוע? כשיזם "מאוהב" ברעיון שלו, הוא נוטה לראות את הדברים החיוביים בלבד ולהתעלם מבעיות שצפויות להיות בדרך. עריכת תוכנית עסקית תעזור לבחון בעיניים אובייקטיביות את המהלך, סיכוי ההצלחה שלו, היקף ההשקעה הנדרשת, דרכי מימון אפשריות וכו'. בכל פעם מחדש, אנחנו פוגשים יזמים ובעלי עסק מופתעים, בגלל תקלות שלא צפו מראש. לאחר הצלחת הקמת המיזם, עם התוכנית העסקית, התוכנית העיסקית, יכולה להיות מתורגמת לתוכנית עבודה ולשמש כבסיס לדוחות ביצוע בפועל מול התחזית – כדי לבחון את התקדמות והצלחת המהלך.

קרא עוד על תכנון עסקי ובדיקת היתכנות בבלוג שלנו באתר
צור קשר »

בוא נדבר על העסק שלך

מחפש/ת את הצוות הנכון שילווה אותך בתהליך הכנת התוכנית העיסקית שלך? רוצה לדעת יותר פרטים על תוכנית עיסקית וכמה עולה השירות?
התקשר/י או השאיר/י פרטים ונחזור אליך

עבודה עם תוכנית עסקית מייצרת מיקוד, ומיקוד הוא המפתח להשגת המטרות וההצלחה העסקית והאישית שלך!

רו"ח שי ונה

שי ונה רואה חשבון מודיעין ריבועי
תהליך העבודה

שלבי הכנת תוכנית עסקית

הכנת תוכנית עסקית מנצחת, מחייבת שיתוף פעולה הדוק בינינו, שקיפות ובחינה מהימנה של כל הנתונים העסקיים. אנחנו מקפידים על עבודה יעילה במסגרת מספר פגישות פרונטליות או בזום (בהתאם לצורך) לצד זמני תגובה מהירים.

01

שלב 1
בדיקת היתכנות

בשלב זה נאסוף את כל הנתונים הנדרשים לבדיקת כדאיות המיזם וסיכויי הצלחתו

02

שלב 2
ניתוח וקבלת תובנות

בניית תחזית עסקית על בסיס נתוני העבר (במידה ויש), הבנת ענף הפעילות והמתחרים בשוק

03

שלב 3
עריכת התוכנית

בשלב האחרון נבחן ונערוך במשותף איתך את יתר פרקי התכנית, לרבות תוכנית השיווק השקעות ועוד

תוכנית עיסקית לעסק קטן שי ונה
יו אנד מור יועצים בע"מ

מלווים אותך להצלחה!

צוות יו אנד מור יועצים בע"מ, בהנהלת רו"ח שי ונה, עונה על הצורך שלך בכדי לערוך תוכנית עסקית מנצחת. צוות רואי חשבון, כלכלנים ומנהלי חשבונות, שילוו אותך צעד אחר צעד, בכל שלבי עריכת התוכנית וגם לאחר מכן, לדוגמא לצורך הערכת שווי ובשלב המו"מ מול בנק או משקיע. 
עם ניסיון של מעל 20 שנה בתחום הייעוץ העסקי במגוון רחב של ענפי פעילות, אתה יכול להיות בטוח שאתה בידיים טובות.
שילוב מולטידיסיפלינרי של רואי חשבון, כלכלנים ומנהלי חשבונות בצוות אחד, נותן לך מענה יסודי ומקצועי יחודי, בהשוואה לתוכנית עסקית הנערכת על ידי כלכלנים בלבד.
אנחנו עוסקים בין היתר בעריכת תוכניות עסקיות, ביצוע הערכות שווי, מתן שירותי ניהול כספים, חשבות במיקור חוץ לעסקים וחברות, חוות דעת להליכים משפטיים ותחומי ייעוץ נלווים.
העבודה איתנו מתאפיינת ביחס אישי ואדיב לצד ייעוץ מקצועי ברמה גבוהה וזמני תגובה מהירים. בוא לעבוד איתנו ותרגיש בטוח לקבל את ההחלטות העסקיות הטובות ביותר עבורך.

המלצות

מה אומרים עלינו הלקוחות

הנה מה שלקוחות יו אנד מור מספרים על חווית העבודה עם רו"ח שי ונה וצוות המשרד. 

רו"ח שי ונה נתן לנו שירות מהיר ומקצועי. במהלך העבודה איתו שי והצוות היו זמינים וקשובים לצרכינו. אני ממליץ בחום לכל מי שמחפש לעבוד עם מקצוענים
יאיר קרני, (יזם ואיש עסקים)
עבדתי עם רו"ח שי ונה וחברת יו אנד מור יועצים, בפרויקטים משותפים. שי מקצוען, בעל ראייה רחבה ולפי הצורך מקפיד על פרטים, זמין, שירותי והגון.
רחלי קוממי (שותפה במשרד קוממי רו"ח)
ראשי פרקים

מה כוללת תוכנית עסקית?

תוכנית עיסקית נערכת במבנה קבוע אך עם התאמות ספציפיות לכל עסק או מיזם, על פי אופיו.
להלן סדר הפרקים ותיאור תמציתי של כל פרק בתכנית

תמצית מנהלים בתכנית עסקית
1. תמצית מנהלים

תיאור קצר של הנתונים החשובים במסמך התוכנית העסקית. התמצית מיועדת ליצירת הרושם הראשוני והדגשת המסרים המרכזיים. רוב האנשים שיקבלו את התוכנית העסקית לא יקראו כל מילה ולכן מדובר בפרק הכי חשוב בתוכנית כדי להעביר את המסרים החשובים לכם.

2. תיאור העסק / המיזם
פרק זה מתאים גם לעסק קיים וגם למיזם חדש. הפרק כולל תיאור של העסק, מתחרים ושוק, ניתוח מוצרים ושירותים, מבנה ארגוני, תרשים אחזקות, אנשי מפתח בעסק, לקוחות עיקריים, ספקים עיקריים, נתוני מיסוי ועוד.
תחזית עיסקית בתכנית עיסיקת
3. תוכנית שיווק

במקרים ייחודיים (למשל החדרת מוצר או שירות חדש לגמרי לשוק), תכלול התוכנית העסקית פרק שלם שיעסוק בשיווק. במקרים אחרים פרק זה יהיה מצומצם יותר.

4. נתונים כספיים היסטוריים
מיועד לעסק קיים בלבד וכולל נתוני מאזנים, דוחות רווח והפסד ותזרים מזומנים בתקופות קודמות. ניתוח אנליטי של התוצאות הכספיות בעבר והבנתן, ישמש לעריכת תחזית עסקית טובה יותר לעתיד.
תוכנית עיסקית לעסק קטן
5. תחזית עסקית

הצגת תחזית עסקית למספר תקופות חשבונאיות קדימה. התחזית תכלול בדרך כלל נתוני רווח והפסד, נתוני תזרים מזומנים ולעיתים אף נתונים מאזניים חזויים (בהתאם לצורך).

6. תוכנית השקעות מפורטת

פרק המתאר איזה נכסים נדרשים לעסק, מה עלותם, איך ימומנו, תקופת ההשקעה וכו'.

7. כושר החזר / ROI
בחינת כושר החזר למוסד האשראי וגובה הבטחונות המוצעים או בחינת ROI למשקיע, לרבות תקופת החזר ההשקעה
8. הערכת שווי
בחלק מהמקרים תכלול התוכנית העסקית גם הערכת שווי של העסק על פי מודלים מקובלים, וזאת על בסיס התחזית העסקית כאמור לעיל.

* שיחת היעוץ הינה ללא התחייבות וללא עלות

קרא עוד

תוכנית עסקית - הסבר, מטרות, מבנה, סוגים ודוגמאות

הכנו מענה מפורט לנקודות שמעסיקות רבים המעומדים בפני הכנת תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא למעשה מסמך עסקי המתאר תמונת המצב העתידית של עסק קיים או מיזם במטרה לגייס משקיע, אשראי או לטובת בדיקת היתכנות עסקית.

הכנת תוכנית עסקית נעשית במטרה להציג את תמונת הפעילות מנקודות מבט כספית / פיננסית, מבנה ארגוני, תפעולי, שיווקי, טכנולוגי וכו׳. הכנת תוכנית עסקית, מאפשרת לבעל עסק, משקיע, בנק או שותף עתידי, להבין בקלות ובמהירות יחסית, את מידת הפוטנציאל (הסיכוי) אל מול הסיכון בהשקעה. תוכנית עסקית טובה, נערכת בראייה ביקורתית ומציאותית על בסיס נתונים ועובדות ונמנעת ממצג שווא או נתונים לא מבוססים.

התוכנית העסקית מציגה את  ההיתכנות הכלכלית  והכדאיות העסקית של העסק או המיזם על בסיס נתוני עבר, סקירת שוק ומתחרים ועריכת תחזיות בהתאם. לאופן עריכת התוכנית העסקית יש השפעה גדולה על סיכוי הצלחתה בגיוס אשראי או משקיע ולכן מומלץ לבצעה רק עם יועץ עסקי המנוסה בהכנת תוכנית עסקית.
הידע והניסיון שנצבר ביו אנד מור יועצים, מזה למעלה מ-20 שנה בייעוץ עסקי לרבות עריכת תוכניות עסקיות, יכול לעמוד לרשותך בהכנת תוכנית עסקית להצלחה

הסיבה העיקרית לעריכת תוכנית עסקית היא גיוס הון, שותף או משקיע. ללא תכנית עסקית לא ניתן לגייס הון או אשראי משמעותיים ממשקיע, בנק או גורם פיננסי אחר. מטרת התוכנית העסקית היא אם כן, לאפשר לנתח ולהציג באופן שיטתי ומקצועי את המיזם או העסק. לעיתים מכינים תוכנית עסקית כמסמך פנימי לפני ביצוע מהלך משמעותי, כגון הרחבת קו ייצור קיים, פתיחת קו מוצרים חדש, פיתוח מוצר חדש, כניסה לשווקים חדשים וכדומה. מומלץ להגדיר ולכתוב בתחילת המסמך, את מטרת התוכנית העסקית, ולתת דגשים על היבטים רלוונטיים לאותה מטרה.

בין אם התוכנית העסקית מיועדת לשימוש חיצוני (כמו לדוגמא בנק או משקיע) או פנימי (לצורך התרחבות), רצוי לערוך את התוכנית העסקית בעזרת גורם מקצועי, המנוסה בכתיבת תוכנית עסקית. רצוי להימנע מהכנת תוכנית עסקית לבד, או להשתמש בטמפלטים מוכנים מראש. מדוע? 

1. התאמה אישית למיזם או לעסק

לכל עסק או מיזם ייחודיות משלו ואין עסק שדומה למשנהו. לכל מיזם רעיון שונה, כל עסק פועל בסביבה עסקית שונה, איזור גאוגרפי שונה, תחום פעילות שונה ומנוהל על ידי מנהלים שונים. הכנת התוכנית העסקית צריכה להתייחס ספציפית לייחודיות בכל מיזם ועסק תוך מתן דגשים לגורמים עבורם התוכנית העסקית נערכת. שימוש בטמפלט מוכן לתוכנית עסקית או קבלת השראה מתוכניות עסקיות אחרות, עשוי ליצור מצג שגוי ולא רלוונטי, שיפגע בסיכויי ההצלחה בהמשך. גורם מקצועי ומנוסה מאפשר לך הכנת תוכנית עסקית אשר מותאמת לך אישית ושמה דגש על הנקודות שמעניינות את הגורם המקבל אותה לידיו.

2. לדעת למה להתייחס במיוחד

לכל תכנית עסקית יש מבנה שונה. בעוד שמבנה תוכנית עסקית אחד ישים דגש על הצד השיווקי, מבנה תוכנית עסקית אחרת יתן דגש על הפן הטכנולוגי או הפיננסי, לדוגמא. אופן הכנת תוכנית עסקית צריך להיעשות בהתאם לגורם שמקבל לידיו את התוכנית. יש לתת דגש לנושאים שמעניינים את מקבל התוכנית ולדבר ב"שפה" שלו, כלומר, להשתמש בטרמינולוגיה המקצועית הרלוונטית לפי מבנה תוכנית עסקית מקובל אך להתאים אותה לגורם המקבל את התוכנית (בנק, משקיע וכו').  תוכנית עסקית צריכה להיערך באופן ברור, תכליתי, תוך שימת דגש על המסרים הרלוונטיים לקורא. יש לכבד את הזמן של קורא התוכנית, ולמקד את התוכנית בנקודות הרלוונטיות עבורו. אם מדובר בבנקאי לדוגמא, שצריך לאשר הלוואה למיזם, הוא יתעניין כמובן בסיכוי ההצלחה של המיזם אולם בהיבט של כושר ההחזר של הלווה והערכת הסיכונים הגלומים במיזם. אם מדובר בעירייה או רשות מקומית, ינתן דגש למידת התאמתו לתקנות והדרישות הספציפיות לפרויקט. במידה ולא תינתן בתוכנית העסקית התייחסות באופן ענייני מקיף ומדויק, יעילות התוכנית העסקית תיפגע והיא לא תשיג את מטרתה. 

3. אופן הגשת התוכנית

כרו״ח ויועץ מקצועי, ב 20 השנים האחרונות, פגשתי יזמים רבים, עם רעיונות מבריקים, שהגישו לגופים חיצונים, תוכנית עסקית שהכינו בעצמם ובאופן לא מפתיע, בקשתם נדחתה. גורמים האמורים לאשר בקשת הלוואה, מקבלים לידיהם מאות בקשות לאישור מדי שנה ואם התוכנית העסקית לא תענה על הציפיות של הבודק, אפילו רק מבחינת מבנה התוכנית העסקית, סיכויי אישור התוכנית יפחתו משמעותית, ללא קשר לטיב המיזם או הרעיון. אם לא הכנת תוכנית עסקית בעבר, מומלץ להימנע מכתיבה והגשת תוכנית עסקית ללא ליווי מקצועי. 

4. אובייקטיביות

יזמים עם רעיון למיזם או לעסק חדש, נוטים "להתאהב" ברעיון שלהם. זה נורמלי לחלוטין, אך צריך לזכור שכשאתה "מאוהב" ברעיון העסקי שלך, אתה נוטה לראות את הדברים באור חיובי מידי ולא רואה את הפגמים והבעיות שעלולים להיווצר בעתיד. כדי לקבל תמונה מלאה ואובייקטיבית על המיזם או החברה, חשוב לאפשר לגורם חיצוני לדעת לבחון את העסק או המיזם באופן מקצועי ללא מעורבות רגשית. מישהו שיודע להסתכל על התמונה המלאה, לבחון את מידת כדאיות המיזם, ולגשת להכנת תוכנית עסקית ללא קשר רגשי, מישהו שידע לשאול את השאלות הקשות ולדרוש ממך לתת תשובות מלאות ומנומקות. יועץ מקצועי ידע לרוב לעלות על נקודות חשובות, בשלב הכנת תוכנית עסקית שאולי לא חשבת עליהן. 

למרות שלכל תוכנית עסקית ייחודיות משלה, ישנו מבנה תוכנית עסקית מקובל אליו יש להיצמד ככל שניתן. להלן הפרקים העיקריים עבור הכנת תוכנית עסקית. 

  • תקציר מנהלים: מבוא קצר עם עיקרי התכנית ותיאור קצר של החברה המיזם והיזם.
  • המוצר והטכנולוגיה: תיאור קצר של הבעיה, הפתרון המוצע, היתרונות על פני המתחרים וכו'.
  • מחקר ופיתוח: מה נעשה או מתוכנן לעשות על ידי העסק ובהשוואה לאחרים.
  • ניתוח השוק והמתחרים – מהי התחרות הקיימת בשוק והיכן ממוקמת החברה ביחס לאחרים.
  • תקינה, חוקים ותקנות – האם יש רגולציה אליה יהיה המוצר כפוף? 
  • אסטרטגיה שיווקית– מה הפעולות השיווקיות המתוכננות לצורך קידום המכירות.
  • ניהול ומבנה ארגוני – מרמת היזם וכלל השותפים והעובדים הרלוונטיים להצלחת המיזם.
  • SWOT – ניתוח חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואתגרים.
  • נתונים פיננסיים היסטוריים.
  • תחזית פיננסית – רגישות פיננסית וניתוח רגישות.
  • נספחים

כאמור לכל עסק ולכל מיזם נדרש לכתוב תוכנית עסקית ספציפית לו, עם מתן דגש על פרקים הרלוונטים יותר עבור הגורם שיקבל את התוכנית לידיו. במילים אחרת התוכנית העסקית תתן מענה למטרה לשמה היא נכתבת. ניתן להבדיל בין שני סוגים של תוכנית עסקית;

תוכנית עסקית לעסק חדש

 

משמשת בד״כ עבור גורם חיצוני כגון מלווה, משקיע או שותף. אם אתה יזם עם רעיון חדשני בעל היתכנות להצלחה, אתה בוודאי זקוק לחשוב בגדול ומחוץ לקופסא, לצורך מימוש המיזם לעסק פעיל. התוכנית העסקית, היא כלי מצויין והכרחי כדי לגבש בכתב ובאופן מסודר, את הרעיונות שלך, ולהעביר אותם הלאה, לאנשים ולגופים שילוו אותך בדרך למימוש החלום.

תוכנית עסקית לעסק קיים

משמשת בד״כ את העסק או היזם, לטובת בחינת כדאיות מהלך עסקי. בחינת כדאיות נהוג לעשות בד״כ, לפני הרחבת פעילות קיימת, או תחילת פעילות חדשה. במהלך הכנת תוכנית עסקית לשימוש פנימי, נעשה שימוש נרחב, בנתונים פיננסים ותפעוליים מההווה והעבר, דבר שלא קיים בתוכנית למיזם חדש.

בין אם אתה בעל עסק / חברה / מיזם חדש, או ותיק, מומלץ לגשת להכנת תוכנית עסקית מוקדם ככל שניתן, טרם קבלת החלטות ותחילת השקעת זמן, כסף ואנרגיה. צור איתנו קשר, ללא התחייבות, לטובת הכנת תוכנית עסקית מפורטת ומקצועית, שתאפשר בחינה מדוקדקת וקפדנית, תגדיל את הסיכוי שלך להצלחה ותצמצם סיכונים או הפסדים אפשריים. לקוחות רבים שלנו ממשיכים איתנו לליווי עסקי גם לאחר הכנת התוכנית העסקית וגיוס ההון, המשקיע או השותף. התוכנית העסקית שהוכנה עבורם, משמשת כבסיס לתוכנית עבודה מפורטת לשלב שאחרי גיוס האשראי או המשקיע.

FAQ

תשובות לשאלות נפוצות

במידה ואתה עומד בפני הכנת התוכנית העסקית הראשונה שלך, יתכן שאתה שואל את עצמך את השאלות הבאות:

אמנם יש לתוכניות עסקיות שונות מבנה מקובל ומכנה משותף, אולם כל תכנית עסקית ייחודית לעסק או למיזם ספציפי ואינה דומה לתוכנית של עסק אחר. יש לערוך את התוכנית העסקית בהתייחס לגורם אליו היא מיועדת (בנק / משקיע וכו') ולהעמיק במיוחד את הפרקים, הרלוונטים עבורו. כאמור, ישנו מבנה מקובל של פרקים נדרשים וסדר הצגתם ומומלץ להיצמד אליו אך יש להיות ערים לשינויים הדרושים בהתאם לנסיבות הספציפיות של העסק או המיזם. להלן דוגמא לפרקים הנפוצים בתוכניות עיסקיות וסדר הצגתם:

  1. תקציר מנהלים – תקציר עיקרי התכנית. 
  2. תיאור נרחב העסק או המיזם, השוק, מבנה ארגוני וכו'
  3. תוכנית השיווק – אסטרטגיה וערוצי השיווק למכירת המוצר או השירות.
  4. נתונים כספיים היסטוריים – דוחות רווח והפסד ותזרים מזומנים – רק במקרה של עסק קיים.
  5. תחזית עיסקית – דוחות כספיים חזויים כולל ניתוחי רגישות.
  6. תוכנית השקעות בציוד לרבות, עלות ואופן מימון
  7. מידע למשקיע / בנק – בחינת כושר החזר למוסד האשראי וגובה הביטחונות או בחינת ROI למשקיע.

לעריכת תוכנית עיסקית יכולות להיות מספר מטרות, כשהעיקריות שבהן:

  1. גיוס אשראי מגורם מממן.
  2. גיוס שותף או משקיע.
  3. תכנון עיסקי.

כשניגשים לערוך את התוכנית העסקית נדאג להתמקד ולהעמיק את הידע הרלוונטי לקורא התוכנית העסקית (משקיע, בנק, מנהל העסק) תוך התמקדות בנקודות העניין שלו.

חשוב להדגיש שאין "מחירון אחיד" לתוכניות עסקיות. המחיר מושפע מהניסיון המקצועי של עורך התוכנית, כמו גם מהצורך הספציפי של הלקוח. לעיתים נדרש מסמך פנימי לצרכי ההנהלה ברמת טבלת נתונים בלבד ולעיתים יש דווקא צורך במסמך נרחב המיועד למשקיע או לבנק שאז נדרשת השקעת זמן גבוהה באופן משמעותי. כמו כן, ישנם הבדלי מחיר בהתאם לגובה האשראי המבוקש למשל, אם מדובר בתוכנית עסקית שמטרתה גיוס אשראי בסכום גבוה, ברור כי יש צורך בתוכנית מקיפה באופן משמעותי והדבר דורש השקעת תשומות זמן גבוהות יותר לעומת גיוס אשראי בסכומים נמוכים. מכאן ניתן להבין כי התעריף הינו ספציפי לפי צרכי הלקוח ותשומות הזמן המקצועי הנגזר מהן. לקבלת הצעת מחיר »

בכל דרך שנח לך, אנחנו נשמח לעמוד לשירותך

התקשר עכשיו

או שעדיף בווצאפ?

בוא נדבר על הביזנס שלך
  • מחפש/ת את האדם הנכון שילווה אותך בתהליך הכנת התוכנית העיסקית שלך?
  • רוצה לדעת יותר פרטים על תוכנית עיסקית וכמה עולה השירות?

 כאן כל הדרכים ליצור איתנו קשר ולקבל שיחת יעוץ ללא התחייבות וללא עלות.

התקשר/י או השאיר/י פרטים ונתקשר אליך

דילוג לתוכן