יו אנד מור יועצים בע״מ

ניהול כספים במיקור חוץ

היתרון המרכזי בניהול כספים במיקור חוץ (אאוטסורסינג) הוא היכולת לשפר את היעילות של ניהול הכספים בעסק לצד הפחתת העלויות הכוללות. הידע והניסיון הרב שיש לנו בחברת יו אנד מור, בניהול כספים מקצועי, מתאים לחברות בכל גודל ותחומי העיסוק. אנו משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות, כדי לסייע ללקוחות שלנו לשפר את ניהול הכספים שלהם בצורה יעילה ומקצועית. צוות המומחים במשרד, ישמח לספק לכם שירות אישי ומותאם לכל דרישה שלכם, לעבוד מול כל גורם בחברה או חיצוני (כגון בנקים) ולאפשר לחברה להתמקד בפעילות העסקית ובהגדלת הרווחים.

עיקר משימות חשב ומנהל הכספים

כמנהלי הכספים במיקור חוץ, אנו אחראים על כל אותם תחומים והמשימות, שהיו מבוצעים על ידי עובד חברה מהמניין. בין התפקידים ותחומי האחריות שלנו, ניתן למנות פיקוח על הנהלת החשבונות, התנהלות מול הבנקים ועריכת תקציב, מעקב וניהול תזרימי מזומנים, תמחור מוצרים ועוד. עבודתנו מבוצעת בגיבוי צוות המשרד ובשיתוף פעולה ושקיפות מלאה מול ההנהלה בעסק.

פיקוח על הנהלת החשבונות של החברה או העסק כולל שמירה על עדכניות ונכונות נתוני הנהלת החשבונות בכל עת, ירידה לפרטים וראיית התמונה הכוללת, בניית בקרות לזיהוי טעויות מבעוד מועד, בניית מחלקת הנהלת החשבונות בצורה יעילה וביצירת מערכת שכר יעילה ונכונה.

גם עסקים מצליחים יכולים להימצא במצב של חדלות פירעון אם אינם מנהלים את תזרימי המזומנים שלהם בצורה נכונה. ניהול תחזית תזרים מזומנים דורש עבודה בקורלציה עם מערכת הנהלת החשבונות כדי להבטיח את העדכון המהיר והיעיל של התזרים.

התקציב נערך בדרך כלל לשנה הקרובה ומתעדכן באופן חודשי או רבעוני. יש להתאים את ניהול תזרים המזומנים למרכזי הרווח השונים בעסק, לבנותו בהתאמה למבנה ההוצאות וההכנסות, ולשקף הוצאות המשולמות בתקופות שונות בדו"חות הביצוע, בצורה יעילה ומדויקת.

בוא נדבר על העסק שלך
מחפשים את החברה הנכונה שתלווה ותעזור לכם להתנהל נכון מבחינה פיננסית בחברה או בעסק? רוצים לדעת יותר פרטים על היתרונות בניהול כספים במיקור חוץ? התקשרו או השאירו פרטים ונחזור אליכם

בעולם העסקי, היעזרות במומחה חיצוני בניהול כספים מאפשרת למנהלי העסק להתפנות לעבודתם המקצועית ובנוסף עשויה להביא למציאת כספים "אבודים" בעסק

רו"ח שי ונה

שי ונה רואה חשבון מודיעין ריבועי
תהליך העבודה

תחומי האחריות העיקריים של מנהל כספים במיקור חוץ (אאוטסורסינג)

01


פיקוח על הנהלת החשבונות של החברה או העסק

02


בנייה ועריכה של תקציב הפעלה

03



ניהול תזרימי מזומנים

04


מעקב תקציב מול ביצוע ברמה חודשית או רבעונית

פירוט מעמיק של תחומי האחריות מנהל כספים באוטסורסינג בהמשך דף זה.

תוכנית עיסקית לעסק קטן שי ונה
יו אנד מור יועצים בע"מ

מלווים אותך להצלחה!

צוות יו אנד מור יועצים בע"מ, בהנהלת רו""ח שי ונה, בעל ניסיון של מעל 20 שנה בניהול כספים במיקור חוץ עבור חברות ועסקים רבים.

בצוות המשרד עם רו״ח שי ונה, רואי חשבון, כלכלנים ומנהלי חשבונות, שיסייעו לכם בכל הנוגע לניהול הכספים בחברה או בעסק שלכם. איתנו אתם יכולים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות השומרות על הכספים בחברה ודואגות לניהול תקין ויעיל.
בנוסף לשירותי ניהול כספים במיקור חוץ, אנחנו עוסקים בין היתר בעריכת תוכניות עסקיות, כתיבת חוות דעת כלכליות וחשבונאיות להליכים משפטיים, הערכות שווי, יעוץ משכנתאות וכלכלת המשפחה.
העבודה איתנו מתאפיינת ביחס אישי ואדיב לצד מקצועיות ברמה גבוהה וזמני תגובה מהירים.

המלצות

מה אומרים עלינו הלקוחות

הנה מה שלקוחות יו אנד מור מספרים על חווית העבודה עם רו"ח שי ונה וצוות המשרד. 

רו"ח שי ונה נתן לנו שירות מהיר ומקצועי. במהלך העבודה איתו שי והצוות היו זמינים וקשובים לצרכינו. אני ממליץ בחום לכל מי שמחפש לעבוד עם מקצוענים
יאיר קרני, (יזם ואיש עסקים)
עבדתי עם רו"ח שי ונה וחברת יו אנד מור יועצים, בפרויקטים משותפים. שי מקצוען, בעל ראייה רחבה ולפי הצורך מקפיד על פרטים, זמין, שירותי והגון.
רחלי קוממי (שותפה במשרד קוממי רו"ח)
קרא עוד

מענה לשאלות נפוצות בתחום ניהול כספים במיקור חוץ

כבעלי חברה קטנה כגדולה, אתם מכירים את המורכבות הקיימת בניהול כספי החברה. גם כשכל המספרים מונחים לפניך, לפעמים יש לך תחושה של חוסר שביעות רצון או חוסר הבנה לגבי המשמעויות של המספרים. אם אתם מרגישים שאתם צריכים גוף מנוסה בניהול כספים שיעמוד לצידכם, שילווה אותך בהחלטות כספיות משמעותיות וידאג לניהול תקין של הכספים בחברה, אתם מוזמנים לפנות אלינו. 
בחברות גדולות ישנו בד"כ חשב ומנהל כספים, אולם בחברות קטנות או בינוניות, התפקיד אינו דורש איוש במשרה מלאה ולכן, הפתרון החכם, הוא להיעזר עם איש מקצוע במיקור חוץ.

ניהול כספים בחברה – מה זה אומר למעשה?

ניהול כספים מקצועי הכרחי להצלחת כל חברה בכל תחום או ענף שהוא. ניהול כספים יעיל מוודא זמינות (תזרים חיובי) ויעילות פיננסית (רווחיות), להבטחת צמיחת החברה והשאת רווחים לבעלי העסק.
שירותי חשבות וניהול כספים במיקור חוץ כוללים את כל הפעילויות הכספיות של העסק, כגון תכנון התקציב, מעקב תקציב מול ביצוע, פיקוח על הנהלת החשבונות, ניהול תשלומים, התנהלות מול הבנקים, ניהול המט״ח, ניהול השקעות, בדיקות כדאיות וניהול הסיכונים הכספיים.

בין אם משרת מנהל הכספים מאוישת על ידי עובד שכיר במשרה מלאה, או על ידי מיקור חוץ, תחומי האחריות דומים. היקף שעות עבודתו של מנהל הכספים, משתנה מחברה לחברה, בהתאם להיקף הפעילות העסקית, מורכבות ניהול הכספים, מערכות המידע והתהליכים וכן ההרכב האנושי הקיים בחברה.
כאשר מנהל כספים חדש במיקור חוץ מתחיל לעבוד בחברה, משימתו הראשונה תהיה בדרך כלל לרתום את בעלי התפקידים שמולם הוא עובד, לשיתוף פעולה פורה והדוק. מנהל הכספים במיקור חוץ, גם אם הוא מוכשר ביותר, לא יוכל להצליח בתפקידו ללא עבודת צוות ותקשורת טובה מול כל הגורמים הרלוונטיים בחברה.
בתחילת תפקידו של מנהל כספים במיקור חוץ, הוא יידרש להבין את אופי הפעילות העסקית, הצרכים הכספיים של העסק ותכנון התקציב. שלב זה כולל את בחינת העלויות המתוכננות וגם את ההיערכות להוצאות הבלתי צפויות. ניהול תקציב קפדני מאפשר להימנע מהפתעות לא נעימות בתזרים המזומנים ולשמר את המשאבים הכספיים של העסק בצורה יעילה.
מעבר לניהול התקציב, מנהל כספים במיקור חוץ, צריך לוודא כי ניהול חשבונות מתבצע בצורה תקינה ויעילה. ניהול כספים במיקור חוץ, חשוב גם כדי למנוע נזקים כספיים ולאפשר קבלת החלטות נכונות נוכח מצבה הכספי האמיתי של החברה.

למנהל כספים במיקור חוץ נדרשת חשיבה אסטרטגית מחד ויכולת ירידה לפרטים מאידך. על מנהל הכספים להכיר את צרכי השוק ולתכנן את הפעולות הכספיות הנדרשות בחברה בכדי להשיג מטרות אלו. מנהל הכספים במיקור חוץ צריך להכיר היטב את דרישות המס השונות ולייעץ לדרג הניהולי בנושאי מיסוי ברמה הנדרשת לפי מורכבות העסק.
כדי להבטיח ניהול כספים אפקטיבי על ידי מנהל כספים במיקור חוץ, חשוב ליישם בחברה מערכות מידע מתקדמות, לרבות גישה מאובטחת מרחוק למערכת הכספים של החברה. דרישה זאת נכונה כמעט לכל חברה, אולם במקרה של עבודה עם מנהל כספים במיקור חוץ, זה חשוב אף יותר, היות וחלק מעבודתו נעשית מחוץ למשרדי החברה.

מנהל כספים הוא אחד מהתפקידים החשובים ביותר בכל חברה מצליחה. כמי שאחראי לפעילות הכספית, הוא צריך לדעת איך לנהל תקציב, לנהל תזרים מזומנים, להיות מיומן בפיקוח על הנהלת החשבונות, במיסוי, בניהול השקעות ועוד. לעיתים מנהל כספים חיצוני נדרש לעבוד גם מול עורכי דין וגורמים פיננסיים בארץ ובחו"ל כדי להבטיח שהפעילות הכספית של החברה עומדת בחוקים החלים על החברה. כמו כן הוא נדרש לפעול מול המערכת הבנקאית כדי להבטיח את צרכי האשראי של החברה.
מנהל כספים חיצוני נדרש לפעול במיומנות רבה כדי לנהל את הכספים של החברה באופן יעיל, במטרה למנוע הפסדים כספיים וכדי לשפר את רווחיות החברה. מנהל כספים צריך גם להיות יצירתי לצורך מציאת פתרונות מורכבים לבעיות הפיננסיות של החברה.

א. שמירה על עדכניות ונכונות נתוני הנהלת החשבונות בכל עת. ב. ירידה לפרטים מצד אחד וראיית התמונה הכוללת מאידך. ג. בניית בקרות על דרך העבודה של הנהלת החשבונות בכדי לאתר טעויות מבעוד מועד. ד. בניית מחלקת הנהלת החשבונות בצורה יעילה שתאפשר עמידה ביעדים ובמועדי הדיווח לרשויות השונות. ה. בדיקת בקרות וקביעת נהלים למערכת השכר לרבות בנייה של מערכת נהלים כדי להבטיח הפחתה למינימום של טעויות בחישוב השכר ועמידה בדרישות החוק והפסיקה.

א. תקציב חזוי נערך בדרך כלל ברמת פירוט חודשית או רבעונית. התקציב נערך לשנה אחת קדימה לפחות.
ב. במידה וקיימים מרכזי רווח יש לערוך את התקציב על פיהם. 
ג. יש לבנות את התקציב בהתאמה למבנה ההוצאות וההכנסות בהנהלת החשבונות או להתאים את דרך רישומי הנהלת החשבונות למבנה התקציב כדי לערוך דוחות ביצוע בצורה יעילה ומהירה.
ד. יש לחלק הוצאות המשולמות אחת לשנה, לחודשים או רבעונים ולשקף אותם בתקציב מדי חודש או רבעון, גם אם לא הוצאו בפועל. למשל ביטוח עסק המשולם פעם בשנה, ירשם בחלקו היחסי מדי חודש, מאחר ואותו סעיף בתקציב "מנוצל" מדי חודש.

את הבדיקה לגבי עמידה בתקציב יש לבצע ברמה חודשית או רבעונית בדרכים הבאות:
א. יש לערוך את דוחות התקציב בהתאם לסעיפי הנהלת החשבונות ולבצע התאמה בסופו של התהליך למאזן הבוחן לאותה תקופה. כלומר דוח הביצוע צריך להיות תואם להנהלת החשבונות ואם יש הפרשים יש להסביר אותם בכדי לוודא שהדוח שלם ונכון.
א. יש להוסיף סעיפי ביצוע גם אם לא נרשמו בהנהלת החשבונות באותו חודש (כאשר מדובר בהוצאה המשולמת פעם בשנה כגון ביטוח). למשל ביטוח עסק המשולם פעם בשנה, ירשם בחלקו היחסי מדי חודש, מאחר ואותו סעיף בתקציב "מנוצל" מדי חודש.
ב. יש לערוך את דוח הביצוע רק לאחר "סגירת" החודש בהנהלת החשבונות ודיווח למוסדות עבור אותו חודש.
ג. דוח תקציב מול ביצוע יכול לחשוף ליקויים בהתנהלות החשבונאית של החברה ובין היתר: ליקויים ואיחורים בגביה, טעויות בחישוב המע"מ, הוצאות מיותרות ששולמו ועוד.
ד. יש להסביר את ההפרשים של הביצוע מול התקציב ובמידת הצורך להפיק לקחים לתקציב הבא או בניהול השוטף של העסק.

א. ניהול תזרים מזומנים הינו אחד התהליכים החשובים ביותר בעסק, אם לא החשוב שבהם.
ב. גם עסקים מצליחים ורווחיים יכולים להגיע למצב של חדלות פירעון אם הם לא מנהלים את תזרים המזומנים שלהם בצורה נכונה ושיטתית.
ג. ניהול תחזית תזרים מזומנים צריכה להתבצע בקורלציה עם מערכת הנהלת החשבונות של העסק בכדי להבטיח את העדכון המהיר והיעיל של התזרים.
ד. תזרים מזומנים מבוסס על התקציב אולם כולל בתוכו תנועות תזרימיות שאינן כלולות בתקציב, למשל השקעות בציוד, קבלת והחזרת הלוואות וכו'. מאידך, ישנן תנועות תקציביות שאינן באות לידי ביטוי בתזרים – למשל ביטוח המשולם פעם אחת בשנה ירשם בתקציב בחלק יחסי מדי חודש אולם בתזרים הוא ירשם רק בחודש התשלום.
ה. בחברות עם תזרים מזומנים "לחוץ", יש לנהל את התזרים ברמה פרטנית של שיקים ספציפיים, לקוחות ספציפיים וכו' וכן ברמת עדכון יומית.
ו. אם התזרים לא "לחוץ", אפשר לנהל אותו ברמה חודשית או שבועית.
ז. כדאי לנהל דוח הפרשים בין התקציב לתזרים כדי לוודא ששני הדוחות נכונים ושלמים.
ח. אפשר לנהל דוח תזרים מזומנים בתוכנת אקסל פשוטה או מורכבת (תלוי במקרה) או בתוכנות יעודיות לניהול תזרימי מזומנים.
ט. היתרון בניהול תזרים מזומנים באקסל הינו גמישות והתאמה מלאה של דוח תזרים המזומנים לתהליכי העבודה בחברה.
י. דוח תזרימי מזומנים נותן תמונה של התזרים אחורה (עד היום) וקדימה לתקופה של מספר חודשים.
יא. דוח תזרים מזומנים מסייע לאתר בעיות תזרים עתידיות ולהיערך מראש למציאת פתרונות כגון נטילת הלוואה נוספת, פריסת הלוואות קיימות, הגדלת מסגרת אשראי זמנית, פניה לאשראי חוץ בנקאי, גיוס משקיע, ניכיון שיקים, ביצוע פאקטורינג על חשבוניות ועוד.

בכל דרך שנח לך, אנחנו נשמח לעמוד לשירותך

התקשר עכשיו

או שעדיף בווצאפ?

בוא נדבר
אם מכל סיבה שהיא, אינכם מרוצים מניהול הכספים בעסק שלכם, צרו איתנו קשר, לשיחת יעוץ ראשונית, ללא עלות או התחייבות. נשמח לעזור!
דילוג לתוכן