יו אנד מור יועצים בע״מ

מה השתנה לאחרונה ביו אנד מור?

עד לתחילת המלחמה, מרבית פעילות המשרד הייתה ממוקדת בשירות לעסקים. בין היתר המשרד מתמחה בהערכות שווי, חוות דעת כלכליות להליכים משפטיים, תוכניות עסקיות, שירותי חשבות וניהול כספים במיקור חוץ ועוד. במהלך השנים, עסקנו גם ביעוץ לאנשים פרטיים, אבל זו בהחלט לא הייתה הפעילות המרכזית.

מפרוץ המלחמה, ראינו שאנשים פרטיים רבים נקלעים לקשיים הנובעים מהמלחמה ולכן החלטתי לתגבר את השירותים העיקריים לאותם אנשים, בין היתר בנושא של יעוץ משכנתאות, יעוץ לכלכלת המשפחה והחזרי מס.

שלושת התחומים האלו קשורים זה לזה. כלכלת המשפחה היא אחד התחומים החשובים לכולנו ולא תמיד אנחנו שמים לב אליה. רובנו עסוק כל היום בניסיון להרוויח כמה שיותר כסף במסגרת עבודה כשכיר או כבעל עסק, אבל רוב האנשים לא יודעים "להשתמש בכסף בחוכמה".

"להשתמש בכסף בחוכמה" – לכאורה מושג סוביקטיבי, מאחר וכל אחד רואה את הדברים באופן שונה. למשל, יש אנשים שמוכנים להשקיע הרבה מאוד על בילויים, חופשות והנאות החיים ויש כאלו שמוכנים פחות.

למעשה "להשתמש בכסף בחוכמה" משמעותו היא לא להוציא הוצאות מיותרות (למשל לשלם ריבית גבוהה מדי לבנק, הוצאות מיותרות על תקשורת, כפל ביטוחים, רכישת מזון רב שנזרק וכו'). מצד שני, "להשתמש בכסף בחוכמה" אומר גם לחסוך ולהשקיע חלק מהכסף בעתיד של המשפחה, כך שבמקרה של משבר או לעת זקנה, רמת החיים לא תיפגע.

מניסיוני מעל 15 שנה, כמלווה וראש צוות בעמותת "פעמונים" אני יכול לומר שרוב המשפחות בישראל אינו משתמש בכסף בחוכמה.

פעמים רבות, נכס הנדל"ן שברשות במשפחה (במידה וקיים) יכול לסייע לפתרון בעיות כלכליות (בדרך של הגדלת משכנתא או פריסתה), אבל לא מדובר בפתרון קסם, מאחר ובחלק מהמקרים, שימוש בכלי זה ללא שינוי בהרגלים הכלכליים של המשפחה, יעזור לטווח הקצר אבל יכול לגרום נזק לטווח הארוך.

החזרי מס יכולים לסייע לכלכלת המשפחה משום שסכומים ששולמו כמס ביתר, לא יחזרו אליכם אם לא תגישו בקשה להחזר מס. לעיתים מדובר בסכומים נמוכים ולעיתים מדובר בסכומים של עשרות אלפי שקלים שבהחלט יכולים לסייע לכלכלת המשפחה.

כאמור מאז תחילת המלחמה החלטנו להגביר את היקף הפעילות בשלושת התחומים הנ"ל (יעוץ משכנתאות, יעוץ לכלכלת המשפחה, החזרי מס), בשל הצורך הגובר בשירותים אלו וגם כדי לעסוק בתחומים המשפיעים על איכות  החיים הפרטיים של לקוחותינו.

 

מפעם לפעם אשתדל לכתוב כאן טיפים קצרים ובעלי ערך (אני מקווה) עבור מי שמעוניין. המטרה היא "לפרק" מושגים מקצועיים למילים פשוטות וניתנות ליישום בחיי היום יום של כולנו, גם עבור מי שאינו בעל מקצוע בתחום הפיננסי.

הטיפים אינם מהווים יעוץ מקצועי ואין להסתמך עליהם במקום קבלת יעוץ מקצועי פרטני.

דילוג לתוכן