יו אנד מור יועצים בע״מ

האם כדאי למחזר משכנתא?

ככלל, הריביות המוצעות כיום במשק נחשבות לגבוהות, כך שאם מטרת הלקוח הינה לחסוך בתשלום ריביות, אז התשובה היא בד"כ שלא כדאי למחזר כיום.

עם זאת, תמיד כדאי לבדוק מה הריביות הקיימות בהלוואות הלקוח. לקוח שקיבלתי לאחרונה משלם ריביות גבוהות מאוד, בגלל שכאשר לקח את ההלוואה לפני מספר שנים, לו ולאשתו לא היו משרות קבועות ובנוסף שיעור המימון ביחס למחיר הדירה היה מקסימלי. לאחר מספר שנים, לשני בני הזוג יש עבודות טובות וקבועות וגם ערך הדירה עלה משמעותית, כך שניתן בהחלט להשיג עבורם ריביות טובות יותר.

בנוסף מיחזורים מסוג אחר הנפוצים כיום הם בשל רצון הלקוחות לפרוס את יתרת ההלוואה לתקופה ארוכה יותר כדי להקטין את ההחזרים. נניח לקוח שנותרו לו 20 שנה להלוואה ומבקש לפרוס אותה ל-30 שנה קדימה. ראשית אני בודק בכמה ניתן להקטין את ההחזרים החודשיים והאם זה אכן יהווה הקלה משמעותית בתזרים המשפחה. שנית ולא פחות חשוב, אני מחויב לומר ללקוח בכמה תתייקר לו ההלוואה הכוללת. כלומר אני עורך בדיקה מה העלות הכוללת של ההלוואה הנוכחית ל-20 שנה קדימה ומשווה אותה לעלות הכוללת של ההלוואה "החדשה" ל-30 שנה. בד"כ העלות הכוללת בהלוואה החדשה תהיה גבוהה משמעותית מאחר ומדובר בשימוש בכסף לעוד 10 שנים. לכן חשוב לי לשקף את העלות הכוללת של המיחזור ללקוח כדי שיוכל לקבל החלטה, האם הקטנת ההחזר החודשי ב-X שקלים משתלם לאור העלות הכוללת הנוספת של Y שקלים.

דילוג לתוכן