יו אנד מור יועצים בע״מ

מה זה בעצם משכנתא?

משכנתא – מילה מלחיצה עם קונוטציות שליליות. אבל האמת שלרוב האנשים שאני מכיר בישראל יש או הייתה בעבר הלוואת משכנתא ורובנו חיים איתה בשלום.

הלוואת משכנתא היא בעצם הלוואה המגובה בנכס נדל"ן כבטחון. זהו, ככה פשוט…

עם זאת, יש הרבה סוגי משכנתאות, סוגי הצמדות, סוגי ריבית, תמהילים שונים, מסלולים שונים, לוחות סילוקין שונים, גופים מממנים שונים (בנקים, חברות ביטוח, חברות אשראי חוץ בנקאי), המון רגולציה של בנק ישראל, נהלים פנימיים של בנקים, המון טפסים ואישורים ועוד ועוד…

לכאורה מדובר בתחום מאוד מוסדר, אבל עדיין יש הרבה מה לדעת וידע = כוח וגם יתרון כלכלי.

בשל היקף הסכומים ואורך תקופת ההלוואה, לכל אחד מהפרמטרים שהזכרתי לעיל, יש משמעות כלכלית גדולה עליכם וכל החלטה שתיקחו הינה משמעותית מאוד מבחינה פיננסית.

בשביל להתמצא בכל אלו מומלץ להיעזר ביועץ משכנתאות מקצועי.

כמובן שלא חייבים, כי אפשר לכאורה להיעזר בבנקאי המשכנתאות.

לא משנה כמה בנקאי המשכנתאות הוא מקצועי ומהימן, הוא עדיין עובד של הבנק ולכן הוא אינו יכול להחליף יועץ משכנתאות מקצועי מטעמכם. יועץ משכנתאות שרואה את הצרכים שלכם, מה כדאי לכם, מה היכולות שלכם היום, מה תהיינה היכולות שלכם בעתיד ועוד, יכול לעשות את ההבדל ומניסיוני, מדובר בהוצאה שמחזירה את עצמה והרבה מעבר לכך.

עסקת רכישת דירה היא העסקה המשמעותית ביותר שרוב האנשים יבצעו בחייהם.  המשכנתא הממוצעת היום עומדת על כ-1 מיליון ₪. בסופו של דבר ההחזרים שלכם על המשכנתא יהיו גבוהים משמעותית מסכום המשכנתא שתיקחו (לפעמים יותר מפי 2) בשל ריביות והצמדות.

יועץ משכנתאות מקצועי יכול לחסוך לכם ממון רב (וגם טרחה) בעסקה המשמעותית ביותר בחייכם.

דילוג לתוכן